آجر سفید رقیب آجرهای رنگی

دسته :
آجر سفید

آجر در هر رنگ و طرح طرفداران بسیاری دارد اما آجر سفید یکی از محبوب‌ترین‌ها است. در این مقاله به کاربردهای این آجر زیبا و دلایل محبوبیتش می‌پردازیم.

شاید اولین تصویری که از آجر در ذهن هر کسی نقش می‌بندد، رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز آن باشد که از سالیان پیش تا به امروز همواره از محبوب‌ترین آجرها بوده است. اما مدت‌هاست که این آجر رقیب سرسخت دیگری پیدا کرده و آن رقیب سرسخت، آجر سفید است که به همان صورت نوستالژیک و همچنین اشکال متفاوت‌تر مانند تصویر زیر در مجموعه آذرخش تولید می‌شود.

آجر تنها متریالی است که زمین و رنگ و بوی خاک را برای ما تداعی می‌کند و در هر زمان و مكان به فراخور موقعیت و کاربرد، شكلی خاص به خود گرفته و تنوعی بی‌مثال را رقم زده می‌زند. به همین دلیل حضور گرم آجر در معماری و طراحی بیرونی و داخلی بناهای امروزی نه تنها رنگ نباخته، بلكه در شكل و قالب‌های متنوع‌تری نقش‌آفرینی می‌کند.

آجر برای مردمان این مرز و بوم چیزی فراتر از یک مصالح ساختمانی و بخشی از فرهنگ و هویت ماست که به زیبایی تمام در آن نقش بسته است. پیوند عمیق معماری ایرانی با این متریال خاطره‌انگیز نیز به همین خاطر است. پیوندی جدانشدنی که روزبه‌روز ما را به آن وفادارتر می‌کند.

آجر سفید

آجر مدرن سفید

کاربردهای آجر سفید

آجر این روزها زیباتر، متنوع‌تر و مدرن‌تر از همیشه است و در هر جایی مانند محوطه‌سازی، آشپزخانه، کف و حتی سرویس‌های بهداشتی به کار برده می‌شود. اینها مواردی هستند که در گذشته دیده نمی‌شد و شاید تصور آن نیز غیرممکن بود.

روزی تصور می‌کردید که آجر حتی به شخصی‌ترین مکان خانه یعنی اتاق خواب‌هایمان نیز نفوذ کند؟

بله این تفاوت آجر دیروز و امروز است. چیزی که آن را انتخاب اول بسیاری از افراد با سلایق متفاوت از جمله طرفداران سبک مدرن، افرادی که ذائقه سنتی خود را همچنان حفظ کرده‌اند، طرفداران محیط‌‌ زیست و… کرده است.

مقاله پیشنهادی : 

چرا آجر متریال محبوب طرفداران محیط زیست است؟

 

آجر سفید

این متریال برای هر سلیقه محصولی برای عرضه دارد و در بین انواع متنوع آن، آجر سفید از محبوب‌ترین‌ها و پرکاربردترین‌ها است.

آجر سفید هم می‌تواند حس و حال نوستالژیک آن را به خوبی منتقل کند و هم قادر است کاربردهای مدرن آجر را به رخ بکشد، کاربردهای آن همچون سایر آجرها بسیار گسترده و موارد زیادی را شامل می‌شود.

در تمامی این کاربردها این متریال پرقدرت درخشیده، اما در ادامه به دلیل محبوبیت بسیار آن در دکوراسیون داخلی به این کاربرد جذاب می‌پردازیم.

آجر سفید در کوراسیون داخلی

اگر دقت کنید در دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای رنگ سفید از بیشترین رنگ‌هایی است که دیده می‌شود. حتی اگر وسیله‌ای به این رنگ وجود نداشته باشد، به جرات می‌توان گفت دیوار سفید پای ثابت همه خانه‌ها است. به همین منظور برای ایجاد تنوع می‌توان یک دیوار پوشیده با آجر سفید را جایگزین دیواری ساده به رنگ سفید کرد و از بافت بی‌نظیر آن لذت برد. چرا که دیواری با این آجر، هم حس و حال همان دیوارهای سفید رنگ را به فرد القا می‌کند و هم بافت آجر را و این یک ترکیب فوق‌العاده است.

طراحی دکوراسیون داخلی با آجر سفید آجر به خوبی توانسته بیش از پیش جای خود را در خانه‌ها و در دکوراسیون داخلی محکم کند چرا که در گذشته نما اکثر خانه‌ها آجری بود و در فضای داخلی اثری از آن نبود. اما امروز داستان کمی متفاوت است.

این روزها کاربرد آجر در دکوراسیون داخلی همپای استفاده از آن در فضای بیرونی و نما در حال پیشروی است. مخصوصا آجر سفید که به سادگی توانسته با سایر مصالح و سبک‌های متفاوت همخوانی داشته باشد و البته این یکی از عواملی است که این آجر را تا این اندازه از محبوبیت برخوردار کرده است.

آجر سفید با هر رنگ بندکشی و با هر سبکی که بر روی هم چیده شود، نمایی متفاوت پیدا می‌کند و از این رو دست افراد را برای اجرای سبک‌های متنوع مانند مینیمال، اسکاندیناوی (که شباهت بسیاری به سبک مینیمال دارد)، بوهو یا رستیک باز می‌گذارد.

همانطور که بیان شد می‌توانید برای این آجرها از بندکشی‌های متفاوت با رنگ‌های متنوع استفاده کنید. اما در صورتی که از آن دسته افرادی هستید که به دنبال رسیدن به سفیدترین سطح ممکن هستید، از ملات سفید استفاده کنید. چون حدودا 20% از فضای دیوار آجری را تشکیل می‌دهد و تاثیر بسزایی در رنگ نهایی آجر دارد.

آجر سفید

انواع آجر سفید

آجر سفید برای چه کسانی مناسب است؟

به کار بردن این آجر در دکوراسیون داخلی با توجه به دارا بودن مزایای بیشمار آن، دلیل نمی‌خواهد. اما اگر شما نیز به دو دسته زیر تعلق دارید، توصیه می‌کنیم حتما از این آجر بینظیر در طراحی داخلی خود در خانه یا محل کار استفاده کنید:

اگر فضای کوچک و کم نوری دارید :

دغدغه بسیاری از افرادی که از علاقه‌مندان به آجر هستند اما نمی‌توانند از آن در دکوراسیون منزل خود استفاده کنند این است که فضا را کوچکتر نشان می‌دهد. اما خبر خوب برای این افراد این است که آجر سفید به دلیل رنگ سفید به روشن‌تر شدن و در نتیجه بزرگتر نشان دادن فضا کمک شایانی می‌کند. پس با خیال راحت از این متریال خاص استفاده کنید و از زیبایی آن بهره‌مند شوید.

اگر خانه شلوغ و پر از رنگی دارید :

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در ویترین مغازه‌ها مجذوب وسایل رنگارنگ می‌شوید. اما به محض خرید و  آوردن آنها به خانه متوجه فضای شلوغی که پدید آمده و دلزدگی از آن می‌شوید. توصیه ما برای شما این است که برای جلوگیری از ایجاد شلوغی و سردرگمی در فضا یک بخش یا بیشتر را بسته به متراژ و دکوراسیون منزل خود، به آجر سفید اختصاص دهید تا به زیبایی تمام در محیط خانه نقش‌آفرینی کند. همچنین برای ایجاد کانترست یا تضاد می‌توانید از یک دیوار یا ستون آجری سفید در کنار المان‌های تیره استفاده کنید.

مزایای آجر سفید

اصطلاح زیبایی که برای آجر سفید می‌توان به کار برد “عنصر طراحی بی‌انتها و زیبا” در معماری است. این آجر جذابیت، دوام و رنگی را که از هر متریال با کیفیتی مورد انتظار است را به ما هدیه می‌کند.

آجر سفید

آجر سفید نما

آجر سفید همانی است که رنگی آرامش‌بخش و خنثی را با بافتی که ریشه در فرهنگ و جان ما دارد به صورت توامان به ارمغان می‌آورد و در کاربردهای متنوع زمینه‌ساز نتایج باورنکردنی می‌شود.

اگر به روانشناسی رنگ‌ها علاقه‌مند باشید می‌دانید که رنگ سفید نماد خلوص، کمال، پاکیزگی و سادگی است. سفید از رنگ‌های خنثی است و به همین دلیل پذیرای هر رنگ دیگری در جوارش است. برای مثال سفید در فضای خانه برای ترکیب با رنگ‌هایی مانند قرمز جهت تعدیل اثرات انرژی‌بخشی آن اقدامی مناسب است.

بنابراین با توجه به قابلیت آجر سفید در همخوانی با عناصر و رنگ‌های مختلف، از سبک طراحی مدرن تا کلاسیک، از خانه‌های روستایی تا بناهای باشکوه این آجر حرفی برای گفتن دارد و در هر مکان و موقعیتی می‌توان از همنشینی آن با سایر المان‌های طراحی لذت برد.

 اگر طرفدار زیبایی و در عین حال سادگی در فضای خانه خود و یا نما بیرونی آن هستید حتما آجر سفید را در اولویت‌های خود قرار دهید.

آجر سفید یا آجر با رنگ‌آمیزی سفید؟

جذابیت آجر سفید از هیچ کس پوشیده نیست اما موضوع مهم این است که گزینه بهتر کدام است؟ آجر سفید یا آجر با رنگ‌آمیزی سفید؟

این که شما از آجر رنگ شده استفاده کنید یا آجری که سفید است ظاهر کاملاً متفاوتی را ایجاد می‌کند. در حالی که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند آجری که خود به رنگ سفید است را انتخاب کنند، برخی به منظور صرف هزینه کمتر، آجری که دارند را به رنگ سفید درمی‌آورند.

اما باید بدانید آن کار اگر چه در ابتدا ممکن است باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود، اما در بلند مدت، نگهداری و رنگ‌آمیزی مجدد شما را متحمل مخارج بیشتری می‌کند. زیرا رنگ کردن سطح آجر دوام آن را کمتر و نگهداری از آن را بیشتر می‌کند.

رنگ کردن آجر سفید

با این تفاسیر در صورتی که قصد رنگ کردن آجر را دارید به این نکته مهم دقت کنید:

در  انتخاب رنگ بسیار دقت کنید چون استفاده از رنگ اشتباه بر سطح آجر، سطح متخلخل آن را پوشش می‌دهد و همین امر منجر به باقی ماندن رطوبت و کپک زدن آن می‌شود. پس از رنگی استفاده کنید که به آجر شما اجازه تنفس دهد مانند رنگ‌های معدنی.

این نکته مهم را فراموش نکنید که آجر “زنده” است و باید با آن رفتاری درخور ماهیتش داشته باشید.

سخن پایانی

در اینجا به آجر نسوز نما مدرن از نوع سفید، کاربردهای این آجر زیبا و دلایل محبوبیتش پرداختیم. با آشنایی بیشتر با این متریال دوست‌داشتنی به واسطه این مطلب می‌توانید خریدی مناسب انجام دهید. اما توجه داشته باشید که تنها ظاهر آن را مد نظر قرار ندهید و آجری انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. چرا که با خرید جنس با کیفیت سالها از نگهداری، تعویض و خرج‌های اضافه در امان هستید و از زیبایی روز اول سالها بهره‌مند می‌شوید.

آجر سفید

مجموعه آذرخش با تولید آجر نسوز در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و باکیفیت، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. اگر می‌خواهید با تنوع بسیاری از آجرهای سفید مواجه شوید و قدرت انتخاب بالایی داشته باشید، می توانید با کارشناسان گروه بین المللی آذرخش تماس برقرار نمایید:

021-2721

021-26213850-9

تعداد بازدید : 3,361 بازدید
تاریخ : 1400/04/23
شماره مطلب : 6866
Share it
نظرات، پیشنهادات و انتقادات

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.