آجر ساختمانی متریال محبوب طرفداران محیط زیست

دسته :
آجر آذرخش برای طرفداران محیط زیست بهترین گزینه

اگر از شخصی از اطرافیانتان از طرفدارن محیط زیست باشد، حتماً می‌دانید که آنها آجر ساختمانی را به هر مصالحی ترجیح می‌دهند. درست است این متریال، اولویت این افراد است. اما تا به حال از آنها پرسیده‌اید که دلایل این امر چیست؟ نگران نباشید ما در اینجا دلایل آن را به شما می‌گوییم.

آجر ساختمانی به خوبی توانسته توجه هر فرد با هر سلیقه‌ای را به خود جذب کند. این متریال بی‌نظیر با ویژگی‌های منحصر به فرد خود نظرات مثبت طرفداران محیط زیست را نیز به خود جلب کرده است. در واقع این متریال از نخستین انتخاب‌های این افراد می‌باشد.

به همین منظور ابتدا با توضیحی کوتاه در مورد طرفداران محیط زیست آغاز می‌کنیم.

طرفداران محیط زیست چه افرادی هستند؟

طرفداران محیط زیست کسانی هستند که از جنبش محیط زیستی حمایت می‌کنند و به فلسفه محیط زیست‌گرایی معتقدند. این جنبش همانطور که از نام آن مشخص است، شامل اقدامات حفظ محیط زیست و منابع طبیعی می‌باشد. این افراد انسان را به عنوان عضوی از اکوسیستم می‌شناسند و وظیه او را حفاظت از آن می‌دانند.

آجر متریال محبوب طرفداران محیط زیست

دلایل محبوبیت آجر نزد طرفداران محیط زیست

همانطور که بیان شد آجر از اولویت‌های افرادی است که هدف آنها حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است. 5 مورد زیر دلایلی برای تبدیل شدن آجر به نخستین انتخاب این افراد است.

عایق بودن آجر

ساختمان‌هایی که در آنها آجر به کار رفته از جهت میزان مصرف انرژی، بهره‌وری بالایی دارند. همان طور که پیش‌تر در مقاله ساختمان آجر نما در کاهش مصرف انرژی چه تأثیری دارد؟بیان شد، اجر ویژگی‌ “جرم حرارتی” را دارا است. این ویژگی به معنای توانایی یک ماده سنگین و متراکم در ذخیره گرما و سپس آزاد کردن تدریجی آن است.

به دلیل همین ویژگی، آجر خاصیت عایق بودن را دارا می‌باشد. به صورتی که در روزهای گرم تابستان گرما را به دام می‌اندازد و خانه را خنک نگه می‌دارد. همچنین در روزهای سرد نیز دقیقاً عملکردی مشابه ایفا و خانه را گرم نگه می‌دارد. بنابراین با استفاده از یک دیوار آجری نیز می‌توان از نوسانات دمای خارج جلوگیری کرد.

نما آجری با آجر نسوز نما آذرخش

ساخت آجر از مواد طبیعی

عنصر اصلی آجر ساختمانی خاک است که از فراوان‌ترین مواد موجود در طبیعت است. به همین دلیل پروسه تبدیل خاک به می‌‌تواند در زمانی کوتاه و با موادی در دسترس امکان‌پذیر باشد.

قابلیت بازیافت

آجرها به دلیل دارا بودن استحکام ذاتی، می‌توانند بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرند. در بازسازی ساختمان‌ها، آجرهای به کار رفته را می‌توان مجدداً در بخشی دیگر مورد استفاده قرار داد و حتی در فرآیند تولید نیز از ضایعات آن، محصولات جدیدی تولید کرد. نکته جالب اینجاست که حتی در صورت تخریب و شکسته شدن مجددا به خاک تبدیل و به محیط بازمی‌گردد.

قابلیت بازیافت آجر

بی‌نیاز بودن به مواد شیمیایی

آجرها به دلیل دوام بالایی که دارند، با گذشت زمانی طولانی به تعمیر و نگهداری نیاز پیدا می‌کنند. در واقع تمام آنچه که برای نگهداری آن نیاز می‌باشد، تمیز کردن چند وقت یک بار آن است که حتی با آب و بدون مواد ضد عفونی کننده هم امکان‌پذیر است.

آجر به دلیل دارا بودن خواصی متمایز از سایر مصالح از رنگ‌آمیزی و موادی برای ضد آب بودن بی‌نیاز هستند. بقایای بناهای آجری هزاران سال پیش به خوبی گواه روشنی بر این امر است.

تولید حداقل زباله در استفاده از آجر نما نسوز

آجرها محصولات پایداری هستند که در پروسه تولید بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و جالب اینجاست پسماندی از آنها باقی نمی‌ماند و به این طریق به محیط زیست هیچ نوع صدمه‌ای وارد نمی‌کنند.

آجر نسوز نما آذرخش انتخاب طرفداران محیط زیست
تعداد بازدید : 1,430 بازدید
تاریخ : 1399/11/25
شماره مطلب : 6283
Share it
نظرات، پیشنهادات و انتقادات

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

  • گونا عارف زاده
    13 اردیبهشت 1400

    با سلام و وقت بخیر
    یک سوال داشتم خدمتتون ، میزان پرت آجر نما برای 1000 مترمربع آجر حدودا چقدر در نظر گرفته شود؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

    • کارشناس سایت
      کارشناس سایت
      13 اردیبهشت 1400

      سلام و وقت بخیر خدمت شما
      پرتی آجر بسته به نوع آجر که پلاک ماشینی باشد یا رستیک دست‌ساز، متفاوت است. اما ما حدود 5 تا 10 درصد پرتی در نظر می‌گیریم.