بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون سیمای شهری و معماری اسلامی

دسته :
بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون سیمای شهری و معماری اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق مختلف تهران، با اشاره به لزوم اهتمام ویژه به معماری ساخت و سازها در تهران به منظور ایجاد فضای سبک زندگی اسلامی، تأکید کردند:

در اداره کلان شهر تهران و همچنین در اداره کشور باید روحیه خدمت به مردم با نیت خدایی و با تکیه بر علم و درایت یا همان روحیه مدیریت جهادی حاکم باشد تا بتوان از مشکلات عبور کرد و به پیش رفت.

رهبر انقلاب اسلامی به موضوع معماری ساخت و سازها در تهران نیز اشاره کردند و فرمودند:

حقیقتاً معماری و نمای تهران، نمای یک شهر اسلامی نیست و شهرداری و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدی ترین مسائل خود بدانند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأثیرگذاری معماری و نمای ساخت و سازها بر فضای سبک زندگی افزودند:

باید هرچه ممکن است محیط زندگی شهر، به گونه ای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک زندگی اسلامی راحت تر، امکان پذیر باشد.

رهبر انقلاب در دیدار شهردار و شورای شهر تهران:

اهمیت تهران فراتر از یک کلانشهر است/سایر شهرهای کشور به تهران به عنوان الگو نگاه میکنند/شورای شهر و شهرداری تهران در واقع شهرداری کشور و خط دهنده کل کشورند.

گروه بین المللی آجرنما نسوز آذرخش نیز امید دارد با توجه به حساسیت رهبر معظم انقلاب بر پیروی از سبک معماری اسلامی ایرانی، شاهد روزی باشیم که آجر، این نماد ملی هویت معماری ما جای تمام نمادهای بی هویت در معماری را گرفته و نظاره گر حدیث خاک تا افلاک در لاجورد کبود و زمین پر از مهر میهنمان ایران باشیم.

تعداد بازدید : 1,555 بازدید
تاریخ : 1392/10/23
شماره مطلب : 1194
Share it
برچسب ها:
نظرات، پیشنهادات و انتقادات

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.