گفت و گو با مهندس محمد علی سیفی کاشانی نایب رئیس گروه بین المللی آذرخش

دسته :
گفت و گو با مهندس محمد علی سیفی کاشانی نایب رئیس گروه بین المللی آذرخش

سالن 38 نمایشگاه بین المللی تهران سال‌هاست به حضور آذرخش عادت کرده است. غرفه‌ای در ابتدای ورودی این سالن که به واسطه قرار گرفتن لوح‌هایی حاوی محصولات زیبای این شرکت مورد توجه هر بازدید کننده‌ای قرار می‌گیرد.

بازدید کنندگانی که گاهی تصور می‌کنند محصولات این شرکت کاغذ دیواری است اما با لمس آن‌ها از نزدیک و شنیدن توضیح‌های کارشناسان متوجه جنس آجری آن‌ها می‌شوند. به بهانه حضور پُر قدرت آذرخش در نمایشگاه امسال با مهندس محمد علی سیفی کاشانی به گفت و گو نشستیم. آذرخش امسال نیز مانند سال‌های گذشته بزرگ‌ترین غرفه نمایشگاه را به خود اختصاص داد و با تعداد بالایی از کارشناسان در این رویداد حضور یافت.

اختصاص بخش مهم غرفه، به میزهای کارشناسی مزیت مهم امسال غرفه شما بود.

با توجه به موفقیت‌های داخلی و خارجی چه دلیلی برای حضور گسترده شما در نمایشگاه صنعت ساختمان وجود دارد؟

آذرخش سال‌هاست در جایگاهی قرار گرفته که مسئله تولید و فروش در آن اصطلاحاً بالانس شده است.

یعنی به اندازه‌ای که محصول تولید می‌شود و حتی بیش از آن تقاضا برای محصول وجود دارد اما در یک اقتصاد پویا، قرار گرفتن در این نقطه پایان کار نیست.

آشنایی با سلیقه مخاطبان، شناخت بازار، تکریم مشتریان، معرفی محصولات به مشتریان تازه و … برخی از اهدافی است که آذرخش با حضور در نمایشگاه‌های این چنینی دنبال می‌کند.

به عنوان یک تولیدکننده باید همواره به رصد بازار بپردازیم و با تغییر و تحولات روز، خودمان را وفق دهیم تا محصولی قابل کاربرد برای مشتری تولید کنیم.

این اتفاقی است که در سال‌های گذشته همواره در آذرخش رخ داده و اگر امروز موفقیت و پیشرفتی در این مجموعه مشاهده می‌کنید محصول همین نگاه پویا و رو به جلو است.

در آذرخش موفقیت و احترام به مشتری سقف و اندازه مشخصی ندارد.

تا هر اندازه که بتوانیم به کیفیت محصول خود و نزدیک شدن به نظر مخاطبان می‌افزاییم تا روز به روز فرهنگ استفاده از آجر به عنوان محصولی ماندگار و با کیفیت را در جامعه رواج دهیم.

از مجموعه آذرخش همواره به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده آجرهای نسوز پرسلانی و نما در خاورمیانه نام برده شده است.

چنین مجموعه‌ای با این حجم از توان اقتصادی با چه تعداد نیروی انسانی فعالیت می‌کند؟

فعالیت موفق و مستمر در بخش خصوصی، همواره الزامات و چهارچوب‌های خاصی دارد که یکی از آن‌ها بهره گیری از نیروی انسانی توانا و زبده است.

خوشبختانه در مجموعه آذرخش نیز تجمیع نیروهای توانا و متخصص، شرایطی را فراهم آورده تا با بهره گیری از نیروی انسانی با کیفیت و توانا اهداف خود را محقق کند.

در حال حاضر در مجموعه آذرخش ششصد نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت دارند.

این تعداد در شرایط اقتصادی امروز جامعه ایران و با توجه به رکود حاکم در سال‌های اخیر و نیز شرایط متأثر از تحریم‌ها، از نظر عددی بسیار بالا و قابل توجه است.

حاصل کار این نیروی انسانی امروزه در قالب چند پروژه قابل رویت است؟

با افتخار می گویم آذرخش بیش از یک میلیون پروژه ساختمانی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

مصالح تولید شده توسط کارخانجات آجر نسوز نما آذرخش تاکنون در این تعداد بنا مصرف شده است.

بخش قابل افتخار برای این گروه صنعتی اقتصادی، این است که رقم قابل توجهی از این پروژه‌ها در خارج از کشور اجرا شده که این مسئله برای مجموعه ما بسیار افتخار آمیز است.

محصولات آذرخش در طول سال‌های گذشته در پنج قاره جهان مورد استفاده واقع شده است.

درصدد هستیم با بهره گیری از شرایطی که پس از برجام در جهان و ایران محقق می‌شود، سهم ساختمان‌های دنیا از محصولات آذرخش را چند برابر کنیم.

تا پایان سال 2017 خبرهای خوشی در این زمینه از آذرخش خواهید شنید.

صادرات در عرصه اقتصاد جهانی دغدغه مشترک همه تولید کنندگان است.

چه مسئله‌ای باعث شده تا آذرخش به چنین افتخاری دست پیدا کرده و این موفقیت را تثبیت کند؟

در عرصه بین المللی، شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگی وجود دارند و صف رقبا بسیار پُرتعداد و فشرده است.

در چنین شرایطی کیفیت و تنوع در کنار قیمت اقتصادی، حرف اول را می زند و این مسئله‌ای است که آذرخش موفق شده آن را محقق نماید.

تولید 1200 مدل آجر در رنگ‌ها و سایزهای مختلف از رنگ سفید تا مشکی، از ابعاد کوچک تا بزرگ و با تونالیته های رنگی متفاوت، باعث شده است تا هیچ مشتری و فعال عرصه ساخت و ساز نتواند در مقابل این تنوع مقاومت کند و به سادگی از کنار محصولات ما عبور کند.

قیمت تمام شده را به نفع مشتری پایین آوردیم

در عرصه اقتصاد جهانی و حتی در داخل کشور نیز مسئله قیمت تمام شده بسیار مهم است.

آذرخش با تدبیر مدیران خود و نیز بهره گیری از فناوری روز دنیا که عمدتاً از کشورهای اروپای شمالی و از میان نامداران صنعت ساختمان فراهم می‌گردد، قیمت تمام شده محصول را کاهش می‌دهد.

به همین دلیل قیمت مناسب تمامی این محصولات، خریداران مختلف با هر نوع بودجه‌ای را به خود جذب می‌کند.

البته در کنار تولید محصولات اقتصادی و قابل استفاده برای عموم سازندگان، آذرخش آجرهای خاص و آنتیک نیز تولید می‌کند که از نظر کیفیت، رنگ و طرح بی نظیر است.

این محصولات بیشتر در فضاهای داخلی و در متراژهای محدود کاربرد دارد.

وقتی چنین قواعدی به درستی رعایت شود، قطعاً استانداردهای بین المللی متعددی را کسب می‌کند که زمینه ورود به بازارهای جهانی را فراهم می‌کند.

راه بین المللی شدن آذرخش از داخل ایران آغاز شده و ما با احترام به مشتری ایرانی، شرایطی را فراهم کرده‌ایم که این محصول بین المللی در خارج از ایران نیز مشتری پیدا کند.

تعداد بازدید : 2,005 بازدید
تاریخ : 1394/12/15
شماره مطلب : 1281
Share it
برچسب ها:
نظرات، پیشنهادات و انتقادات

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.