مجتبی سیفی عضو هیات مدیره هلدینگ آذرخش در گفت‌وگو با پیام ساختمان

دسته :
مجتبی سیفی عضو هیات مدیره هلدینگ آذرخش در گفت و گو با پیام ساختمان

استفاده از آجر مثل آب خوردن می‌شود. در میان مصالح مختلف ساختمانی، آجر بیش از هر چیز دیگری به روح انسان نزدیک‌تر است. آجر ماده‌ای گرم است و احساس امنیت بالایی را در مخاطب ایجاد می‌کند. قدمت بالای این محصول در تاریخ و فرهنگ ایران بر کسی پوشیده نیست.

بخش عمده‌ای از آنچه پیشینیان برای ما به یادگار گذاشته‌اند از آجر است و حالا گروه بین‌المللی کارخانجات آجر نسوز نما آذرخش، دو دهه است که با تولید محصولاتی بدیع و جذاب، تعریف تازه و متفاوتی از این محصول ارائه داده است. در گفت‌وگوی پیش روی شما با مجتبی سیفی، خبرهای خوشی برای علاقه‌مندان به این محصول بیان شده است.

آجر محصول ویژه‌ای است که در سال‌های اخیر کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است. قرار گرفتن این محصول بر روی نمای ساختمان با وجود سادگی آن، فضایی لوکس و جذاب را فراهم می‌کند اما شیوه‌های اجرای این محصول بسیار ساده و سنتی است.

آذرخش برنامه‌ای برای تغییر این وضعیت ندارد؟

محصولی که امروز در کارخانه‌های آذرخش تولید می‌شود، محصولی کاملاً مدرن است که با شیوه‌های روز اروپا تولید می‌گردد اما شیوه نصب این محصول در ایران، دقیقاً همان شیوه گذشتگان است. به تعبیری می‌توانم بگویم شیوه نصب آجر از هفت هزار سال پیش تاکنون تغییر محسوسی در ایران نکرده است و عمده استفاده از آن در نمای ساختمان است. کافی است سری به فضای مجازی بزنید تا با طرح‌های بدیع طراحان و معماران دنیا که با مصالح آجری کار شده است آشنا شوید. این خلاء هم اکنون در جامعه مصرف‌کنندگان احساس می‌شود و برنامه‌هایی داریم تا با ایجاد بسترهای مناسب در این زمینه، فضایی را فراهم کنیم که استفاده از آجر بسیار ساده و تولید ساختمان بسیار مقرون به صرفه‌تر و سریع‌تر شود.

می‌توانید مثالی در این زمینه بیان کنید؟

موضوع نصب یکی از مسائل مهم آجر است. اگر این محصول به درستی نصب شود، تا سال‌های سال دوام خواهد داشت و حتی با گذشت زمان، کیفیت آن نیز بهتر خواهد شد. امروز ساختمان‌هایی هستند که بیست سال قبل با آجر آذرخش ساخته شدند و همچنان ماندگار و زیبا هستند و هیچ تغییری در کیفیت و رنگ آن‌ها رخ نداده است. گاهی که با مشتریان سختگیر مواجه می‌شویم، نشانی ساختمان‌های مذکور را به آن‌ها می‌دهیم تا از کیفیت محصولات ما به صورت عینی مطمئن شوند!

با توجه به این نیاز، در طول چند سال اخیر بخش نصب را فعال کرده‌ایم و با شناسایی و معرفی نصابان حرفه‌ای و با سلیقه، فضایی را فراهم کرده‌ایم که مشتری از این نظر دغدغه نداشته باشد. این موضوع در کنار مشاوره‌های طراحی و ارائه ایده‌هایی برای چیدمان آجر، فضایی را فراهم کرده است که مشتری دیگر دغدغه‌ای برای استفاده از این متریال خاص ندارد و فقط کافی است آجر مورد نظر خود را انتخاب کند و منتظر خلق بنایی زیبا و باشکوه باشد.

آذرخش چه برنامه‌هایی برای تولید محصولات جدید دارد؟

در طول سال‌های اخیر، مشتریان ما نسبت به در اختیار داشتن آجرهایی با ضخامت کم و همچنین رنگ‌های متنوع تمایل زیادی داشته‌اند. خوشحالم به اطلاع شما برسانم در حال حاضر این توقع برآورده شده است و به زودی طیف متنوعی از محصولات ما با ضخامت مورد نظر مشتری و رنگ‌های متنوع عرضه خواهد شد. برنامه دیگر ما ایجاد تنوع در سبد محصولات است. مشتریان دوست دارند در بخش‌های مختلف از مصالحی با پایه آجر و آن هم آجر از نوع آذرخش استفاده کنند. در حال حاضر محصولات مختلفی متناسب با کف، دیواره، دکوراتیو و… در آذرخش تولید می‌شود که انحصار آن‌ها صرفاً در اختیار آذرخش است. تولید گسترده این محصولات نیز برنامه آینده ما خواهد بود.

برنامه دیگر ما آشنا کردن بیشتر مشتریان با ویژگی‌ها و کاربردهای آجر است. مثلاً در خصوص آجرهای کف، بسیاری از مشتریان هنوز از قابلیت آجر برای استفاده از کف خانه، ویلا، معابر عمومی و… خبر ندارند در صورتی که آذرخش محصولاتی تولید می‌کند که مقاومت فشاری بالایی دارند و به سهولت قابلیت کف‌سازی دارند و مقاومت آن‌ها حتی چندین برابر بتن است.

حتماً خوانندگان این مصاحبه هم در سفرهای خود به گوشه و کنار ایران و دنیا دیده‌اند که در شهرهای باستانی، محل‌های پرتردد با آجر فرش شده و حتی با گذشت چندین قرن و گاه چند هزار سال، همچنان این محوطه‌ها زیبایی خود را حفظ کرده‌اند. آذرخش در این بخش نیز محصولات متنوع فراوانی دارد که می‌تواند مانند میراثی ارزشمند از این زمانه به نسل‌های بعدی برسد. در ایران برای کف ساختمان استفاده از آجر چندان مرسوم نیست.

محصولات آذرخش چه ویژگی مهمی دارد که بتواند مخاطب را به استفاده از آن‌ها ترغیب نماید؟

ضد فرسایش بودن، ضد اسید بودن، عدم تغییر رنگ و… برخی از این ویژگی‌ها است. آجرهای آذرخش در دمای بالای 1200 درجه پخت می‌شوند. حاصل پخت در این دما خلق محصولی با مقاومت بسیار بالا است. شاید هیچگاه برای شما اتفاق نیفتد که آجر فرش‌های کف منزل و یا حیاط خانه شما دچار آتش سوزی شود اما اگر این اتفاق مثلاً در اثر نشت بنزین رخ داد، آتش هیچگاه به بخش‌های دیگر ساختمان منتقل نمی‌شود. در سال‌های اخیر مشتریان مختلفی از شرکت‌های صنعتی و کارخانه‌ها داشته‌ایم. آجرهای آذرخش در محیط‌های پر خطر و در معرض مواد اسیدی هم مقاومت بالایی دارند و این مسئله در کنار زیبایی، باعث شده تا این محصولات در چنین بخش‌هایی نیز با استقبال مواجه شوند.

آیا در ساخت آجرهای آذرخش از مواد و رنگ‌های مصنوعی نیز استفاده می‌شود؟

به هیچ وجه. کل محصولات آذرخش با خاک طبیعی تولید می‌شود. این خاک از معادن اختصاصی آذرخش استخراج می‌گردد. محصولات آذرخش در هماهنگی کامل با طبیعت هستند و به تعبیری خود بخشی از طبیعت زیبا تلقی می‌شوند و در طول زمان نیز هیچگاه دچار پریدگی و تغییر رنگ نمی‌شوند.

تعداد بازدید : 1,355 بازدید
تاریخ : 1396/05/23
شماره مطلب : 1377
Share it
برچسب ها:
نظرات، پیشنهادات و انتقادات

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.