انواع دیوارپوش آجری

دسته :
دیوار اجری با آجر آذرخش

در طراحی داخلی دیوارپوش‌های مختلف کاربرد بسیاری پیدا کرده است و برای زیباسازی فضا استفاده می‌شود در گذشته تنها دیوارپوش کاغذ دیواری، رنگ و … برای این نوع دکوراسیون کاربرد داشته است؛ اما امروزه متریال زیبا و جدیدتری در دسترس است از جمله انواع آجرنما که برای دکوراسیون داخلی و زیبا سازی دیوار استفاده می‌شود.

از طرفی طرح دیوارها را می‌توان بر اساس دکوراسیون داخلی و با توجه به رنگ‌بندی پرده، مبلمان، فرش و با توجه به سلیقه افراد ساکن هماهنگ نمود.

دیوارپوش آجری یا طرح آجری دارای انواع زیر می‌باشد:

  1. دیوار پوش آجر طبیعی
  2. دیوار پوش فومی پشت چسب دار طرح آجر
  3. دیوار پوش فایبر کامپوزیت طرح آجر

دیوار پوش آجر نما

بهترین نوع دیوارپوش آجری استفاده از انواع آجرنما و آجر طبیعی می‌باشد زیرا که هم کیفیت و هم ماندگاری بالایی دارد و جلوه زیبایی منحصر به فردی را به نمای داخلی ساختمان می‌بخشد.

آجرنما ها در انواع رنگ‌های مختلف تولید و عرضه می‌گردند و می‌توان با توجه به نوع دکوراسیونی که برای داخل ساختمان نیاز است رنگ مورد نظر را انتخاب نمود و همچنین این نوع آجرها دارای ابعاد مورد نظر هستند که با ضخامت‌های 2 تا 3 سانتی‌متر تولید می‌گردند.

دیوارپوش‌هایی که از آجر طبیعی استفاده نموده است در صورت نیاز قابل شستشو می‌باشد و همچنین دوام و ماندگاری بالایی دارند به گونه‌ای که نیاز نیست تا سالیان متمادی آنرا را تعویض نمایید.

دیوار پوش فومی پشت چسب دار طرح آجر

دیوار پوش پشت چسب‌دار با ورق‌های فومی تولید می‌شوند و انعطاف پذیری بالایی دارند و این نوع دیوارپوش‌ها به راحتی نصب می‌شوند و ابعاد کوچکی دارند. انواع دیوارپوش فومی در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و قابل رنگ کردن نیست.

این نوع دیوار پوش تنها برای تک دیوار بکار می‌رود و در اتاق خواب نیز جهت زیبایی و دکوراسیون استفاده می‌شود استفاده از این نوع دیوار پوش برای تمام خانه پیشنهاد نمی‌شود زیرا نه تنها زیبایی چشمگیری ایجاد نمی‌کند، ممکن است موجب شلوغی محیط گردد.

دیوار پوش فومی طرح آجری

دیوار پوش فایبر کامپوزیت طرح آجر

این نوع دیوار پوش به شکل ورقه‌ای خام تولید می‌شود و ابعاد بزرگی دارد؛ دیوار پوش فایبر کامپوزیت از انواع دیوار پوش‌های آجری می‌باشند که وارد بازار شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و بهترین ویژگی‌های این نوع دیوار پوش می‌توان کم قطر بودن ان را نام برد.

این نوع دیوار پوش نیز قابل رنگ کردن دارد و بعد از اینکه آنرا نصب نمودید می‌توانید به رنگ دلخواه رنگ کنید.

دیوار پوش فایبر کامپوزیت طرح آجر

مزایای دیوار پوش آجری

  1. در پیشگیری از آتش سوزی و ایمنی در برابر حریق گزینه مناسبی هستند بویژه اگر از آجر نما نسوز استفاده گردد.
  2. در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند.
  3. دارای تنوع زیاد هستند.
  4. عایق صوتی و حرارتی مناسبی می‌باشند.
  5. مقاومت بالا در برابر رطوبت دارند.
  6. نصب راحتی دارند.
  7. هزینه نگهداری دیوار پوش آجری بسیار پایین است.
  8. این نوع دیوار پوش طول عمر بالایی دارد.
  9. برای تولید دیوار پوش آجری از مواد مضر استفاده نشده است و این موضوع موجب می‌شود که ساکنین آن مکان با مشکلی مواجه نگردند.
دیوار آجر نما

دیوار پوش آجری چه معایبی دارد؟

  1. دیوار پوش آجری در قسمت‌هایی از خانه همچون سرویس‌های بهداشتی مناسب برای نصب و اجرا نمی‌باشد زیرا آب را به مرور زمان جذب می‌کند و موجب خراب شدن نمای داخلی ساختمان می‌شود.
  2. ممکن است در گذر زمان این نوع دیوارپوش‌ها با مشکل ترک خوردگی مواجه گردند.
  3. تمیز کردن این نوع دیوارپوش‌های آجری کاری مشکل می‌باشد و در صورت نفوذ گرد و غبار به داخل آنها جلوه بدی پیدا می‌کند.
  4. قسمت پشتی دیوار پوش‌های فایبر کامپوزیت محل تجمع انواع حشرات می‌باشد و به منظور اینکه حشرات در قسمت پشتی دیوار پوش‌ها جمع نگردد باید از پوشش رزین استفاده گردد.

دیوار پوش آجری چگونه اجرا می‌گردد:

برای اجرای دیوارپوش با آجر طبیعی، آجر نما را بصورت تکی یا با صلیب نگهدارنده و چسب روی دیوار می‌زنند و ثابت می‌کنند نحوه چیدمان در این نوع دیوار پوش به دلیل ایجاد جلوه مناسب دارای اهمیت است و باید نصابی ماهر این‌کار را انجام دهد.

برای اجرای دیوارپوش فایبر کامپوزیت نیاز به زیرسازی خاصی نمی‌باشد و از آجر و سنگ استفاده می‌شود که بعد از نصب ورق‌های کامپوزیتی، به آنها سمباده می‌کشند و در مرحله بعدی آنها را رنگ‌آمیزی می‌کنند.

جهت نصب دیوارپوش‌هایی که پشت چسب دار هستند در ابتدا باید دیوار اندازه گیری شود و در مرحله بعدی دیوار را باید بخوبی تمیز نمائید و به میزان معین شده از دیوار، دیوار پوش برش داده شود و سپس چسب پشت دیوار پوش جدا گردد و به دیوار چسبانده شود. سپس برای مطمئن شدن از بخوبی چسبیدن دیوار پوش به دیوار باید قدری آنرا نیز فشار دهید.

دیوارپوش آجری در چه اماکنی کاربرد دارد؟

از دیوار پوش آجری در تمامی اماکن از جمله: منزل، محل کار، اماکن اداری، تجاری و هتل استفاده می‌شود؛ این نوع دیوارپوش‌ها دارای مزیت‌های فراوانی از جمله جذابیت‌های ظاهری، نصب آسان و استحکام مناسب هستند.

کاربرد دیوارپوش آجری در تمامی قسمت‌های ساختمان‌های اداری، مسکونی می‌باشد که البته بهتر است بیشتر در اماکنی از جمله آشپزخانه، دیوار پشت تلویزیون، نشیمن، دیوار راه پله و پذیرایی استفاده شوند.

آجر آذرخش برای نمای داخلی

آجر نما آذرخش برای دکوراسیون داخلی و دورستون

نشیمن

در فضای نشیمن هم دل انگیز است که از دیوار آجری استفاده گردد زیرا که هم در صورت وجود نواقص و فرورفتگی‌های دیوار نشیمن پوشانده می‌شود و هم موجب زیبایی و گرمای بشتر محیط می‌گردد.

آشپزخانه

همانطور که گفتیم دیوار پوش آجری بویژه آجرنما طبیعی در برابر آتش و حرارت مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل به جهت استفاده در آشپرخانه گزینه مناسبی هستند و همچنین افراد زیادی جهت طراحی دیوارهای آشپرخانه ممکن است به کاشی یا سرامیک علاقه داشته باشند اما این نوع روش‌ها کمی قدیمی شده است و می‌توان از دیوار آجری برای پشت گاز، دیوارهای بین کابینت‌ها و در قسمت دیگر که تمایل دارید استفاده نمائید.

دیوار پشت تلویزیون

افرادی که به دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت می‌دهند و تصاویر چشم نواز در منزل برای آنها بسیار خوشایند است تزیین دیوار پشت تلویزیون یکی از این موارد می‌باشد و با اجرای تی وی وال مدرن و زیبا در منزل دکوراسیون جالب توجهی ایجاد می‌گردد.

آجر نما آذرخش برای تی وی وال

آجرنما آذرخش برای تی وی وال

دیوار راه پله

در خانه‌های به شکل سواره پیاده طراحی و ساخته می‌شوند و یا خانه‌هایی که دو طبقه هستند استفاده از آجرنما در دیوار راه پله به زیبایی خانه می‌افزاید.

پذیرایی

در قسمت پذیرایی خانه نیز می‌توان از دکوراسیون و نمای داخلی آجری لذت لازم را برد و موجب می‌شود که خاطرات به یاد ماندنی برای مهمانان ایجاد گردد.

در پایان

دیوارپوش آجری در انواع آجر نما طبیعی، دیوارپوش فومی پشت چسب دار طرح آجر و دیوار پوش فایبر کامپوزیت طرح اجر استفاده می‌شود و البته استفاده از آجر واقعی همواره زیبایی و ماندگاری بالایی دارد. استفاده از دیوارپوش آجری در نمای داخلی ساختمان‌ها از جمله مسکونی، اداری و تجاری قابل اجرا می‌باشد و علاوه بر زیبایی و دکوراسیون داخلی مزایای زیادی همچون عایق صوتی و حرارتی، مقاومت بالا در برابر حرارت، نصب راحت و … را به همراه دارد.

تعداد بازدید : 63 بازدید
تاریخ : 1403/06/18
شماره مطلب : 13394
Share it
نظرات، پیشنهادات و انتقادات

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.