تخفیف عوارض شهرداری برای ساختمان‌های نما آجری در اصفهان

دسته :
تخفیف عوارض شهرداری برای افرادی که در نمای ساختمان خود از آجر استفاده می کنند

خبرگزاری ایمنا: رییس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر اصفهان از پیشنهاد تخفیف عوارض شهرداری برای افرادی که در نمای ساختمان خود از آجر استفاده می کنند خبرداد و گفت: این پیشنهاد به‌منظور رعایت نمادهای ایرانی ـ اسلامی در ساخت بناها و ساختمان‌های شهر ، در این شورا ارائه می شود.

به گزارش ایمنا، مهندس مصطفی بهبهانی با بیان مطلب فوق افزود: بر اساس ضوابط و دستورالعمل های جدید از اشاعه نمادهای وارداتی در نمای ساختمان‌ها، از سازندگانی که از نماهای کامپوزیت و شیشه‌ای استفاده کنند، به صورت جدی جلوگیری می شود.

وی با اشاره به نگرانی‌های شورای اسلامی شهر در بی‌هویتی این کلانشهر، اظهارداشت:

لازم است برای افرادی که در ساخت ساختمان‌ها از نمادهای ایرانی اسلامی ، از جمله آجر استفاده می‌کنند، مشوق‌هایی در نظر گرفته خواهد شد تا هویت ایرانی و اسلامی کشورمان پایدار و پابرجا بماند.

حفظ و احیای هویت اسلامی و ایرانی در معماری و شهرسازی از جمله رویکردهای مدیریت شهری اصفهان است

وی به اقدامات شهرداری در ارتقای کیفیت سیمای شهر اشاره و تصریح کرد: حفظ و احیای هویت اسلامی و ایرانی در معماری و شهرسازی از جمله رویکردهای مدیریت شهری اصفهان است که در همین راستا با هدف حمایت از شکل‌گیری الگوی معماری اسلامی به بناهایی با این معماری، دستور العمل اجرایی نما و سیمای شهری به منظور ایجاد وحدت رویه ، شفاف سازی و مشخص بودن چهارچوب برای شهروندان تدوین شده و به مناطق 14 گانه جهت اجرا ابلاغ گردیده است.

بهبهانی استقرار تیم های کارشناسی در مناطق 14 گانه شهر گام موثری در راستای ساماندهی نما و سیمای شهری دانست و اضافه کرد: حفظ و تقویت هویت و اصالت شهرسازی و معماری اصفهان، ساماندهی و نظم بخشی به وضعیت موجود منظر شهری برای کاهش بی نظمی ها و جلوگیری از اغتشاشات بصری، هماهنگی و همخوانی با اقلیم شهر اصفهان، مدون سازی ضوابط ویژه سیمای شهری و نمای ساختمانها به منظور نهادینه سازی و امکان اجرا و نظارت از مهم ترین دلایل تدوین دستورالعمل اجرایی نما و سیمای شهری بوده است.

تعداد بازدید : 1,335 بازدید
تاریخ : 1390/02/26
شماره مطلب : 46
Share it
برچسب ها:
نظرات، پیشنهادات و انتقادات

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.