مصاحبه ریاست محترم هلدینگ بین‌المللی آجرنسوز نما آذرخش

دسته :
مصاحبه ریاست محترم هلدینگ بین المللی آجرنسوز نما آذرخش

گروه بین‌المللی کارخانجات آجر نسوز نما آذرخش، نخستین شرکت تولید‌کننده آجر نسوز نما در منطقه است و به سبب تنوع و کیفیت محصولاتش، مردم را با معماری اصیل ایرانی آشتی داده است. غرفه‌های بزرگ این مجموعه در نمایشگاه پذیرای علاقه‌مندان است تا از جدیدترین نمونه‌های آجر نسوز نما ساختمان، که در این مجموعه به زیبایی چیده و آراسته شده بازدید کنند.

به همین بهانه با محسن سیفی ریاست هلدینگ آذرخش گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم. مخاطبان و مصرف‌کنندگان حوزه صنعت ساختمان، علایق و ذائقه‌های متفاوت و پیچیده‌ای دارند.

چه عاملی باعث شده تا این گروه به کالای تولید شده توسط آذرخش واکنش مثبت نشان بدهند و به صورت گسترده مصرف‌کننده محصولات مجموعه شما باشند؟

محصول تولیدی گروه کارخانه‌های آذرخش، کیفیت بسیار بالا و غیر قابل رقابتی دارد. آجر از معدود مصالحی است که نمونه خارجی آن در بازار ایران وجود ندارد. علت هم این است که آن چه در بیست سال گذشته آذرخش به عنوان مبدع این نوع محصول در ایران تولید کرده، هم از نظر قیمت بسیار مناسب و هم از جهت کیفیت بسیار بالا در جایگاهی بوده که هیچ شرکت خارجی قادر به رقابت با آن نبوده است و تلاش‌های برخی کشورهای همسایه برای ورود به این بازار به نتیجه‌ای نرسیده است. علت این توفیق نه اقتصادی بلکه فرهنگی است.

آجر به شکل سنتی، بخشی از معماری ایران بوده و ساختمان‌های متعددی با این محصول بومی ساخته شده‌اند. از دهه 1370 به بعد، استقبال از این محصول کاهش یافت که البته در مدت زمان کوتاهی در میانه دهه هفتاد، آذرخش بار دیگر استفاده از آجر را متداول کرد. خوشبختانه امروز این محصول به جایگاهی شایسته در کشور دست یافته و معماران از این محصول در طراحی‌های خود به شکلی شایسته استفاده می‌کنند. انسان در طول حیات همواره طالب زیبائی بوده و هست و محصول تولیدی آذرخش ضمن دارا بودن کیفیت عالی، این اصل را مورد نظر قرار داده است.

طراحی و تولید آجرهای آذرخش به صورتی بوده که هماهنگی کاملی از زیبائی و کارایی را فراهم کرده است. برخلاف برخی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان که فضائی بی روح و یکسان ایجاد می‌کند، آذرخش با شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان محصولی چشم نواز و متناسب با طبع سخت‌پسند و زیبا دوست جامعه ایرانی طراحی کرده است.

محصول شما از نظر فنی چه مزایا و ویژگی‌هایی نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار دارد؟

آذرخش مدت بیست سال است که به خاطر استفاده از مواد اولیه مرغوب، بهره‌گیری از فناوری روز اروپا، فرمول‌های اختصاصی و نیز تحقیق و توسعه گسترده در عرصه تولید محصولاتش توانسته به برندی شناخته شده و قابل اعتماد در رده تولید این محصول تبدیل شود.

این شرکت بنیانگذار تولید این نوع محصول در ایران است و طی سال های گذشته همواره تلاش کرده با ارتقای کیفیت محصول، معماران و سازندگان بیشتری را به استفاده از آن ترغیب کند.

آجر تولیدی آذرخش در برابر یخبندان و همه نوع شرایط آب‌وهوایی بخصوص سرما بسیار مقاوم است. تنوع در رنگ و ترکیبات، ویژگی دیگر این محصول است که به واسطه تولید آجرهای سنتی، آنتیک و مدرن طیف‌های متنوعی از استفاده‌کنندگان را راضی کرده است.

آجر آذرخش ضدسایش است و در صورت استفاده در کف، در مقابل ترددهای زیاد و عوامل فرسایش بسیار مقاوم است. مقاومت فشاری بالا و قابل استفاده در بدترین شرایط سخت فشار، عدم رنگ‌پریدگی مقابل نور آفتاب، مقاومت در برابر اسید و باران‌های اسیدی، سازگاری با محیط زیست جهت استفاده از مواد و آلاینده‌ها نظیر آذبست و قابلیت استفاده در فضای داخلی و خارجی ساختمان برخی از ویژگی‌های این محصول است.

قابلیت استفاده در فضاهای داخلی و خارجی از ویژگی‌های اصلی محصولات آذرخش است که زنجیره زیبایی و کارایی و دوام را تکمیل می‌کند. مشتریانی که این محصول را انتخاب و آن را در ساختمان خود استفاده می‌کنند، همیشه محصولی زیبا با خصوصیات ویژه و ماندگار خواهند داشت.

مقاومت بالای آجر نسوز آذرخش در مقابل سرما و گرما، رمز پایداری و استقبال مشتریان است

آیا آجرهای نسوز تولیدی شما در کاهش اتلاف انرژی موثرند؟

به کار بردن عبارت نسوز در خصوص آجرهای آذرخش، تاکیدی بر مقاومت بالای این محصولات است. آجرهای آذرخش در دمای 1200 درجه پخت می‌شود و همین مسئله مقاومت آن را بسیار زیاد می‌کند. این آجر مقابل سرما و گرما به شدت مقاوم است و همین مسئله دلیلی مهم بر قابلیت عایق بودن آن مقابل سرما و گرما است. آجر از گذشته‌های بسیار دور در معماری سنتی ایران و در مناطق کویری کاربردی فراوان داشته که دلیلی واضح بر عایق بودن آن در برابر گرمای روز وسرمای شب در مناطق کویری است. اکنون در مناطق سردسیر همچون کردستان هم آجر آذرخش مشتریان فراوانی دارد که یکی از علت‌های اصلی آن مقاومت بالای محصولات آذرخش در مقابل سرما است.

بازار این محصول در ایران چگونه است و چه بخشی از بازار در اختیار تولید شما است؟

خوشبختانه در سال‌های اخیر رویکردی گسترده نسبت به استفاده از آجر در فضاهای ساختمانی شکل گرفته است. بخش مهمی از این موضوع ریشه فرهنگی دارد چرا که ضمن ایجاد زیبایی میتواند به حفظ ریشه‌های فرهنگی ایرانی اسلامی هم کمک زیادی کند.

ایمنی بالا، کیفیت غیر قابل رقابت و خاص بودن، ویژگی‌هایی است که باعث اقبال روزافزون به آجر شده است. آذرخش به دلیل دارا بودن سه کارخانه بزرگ، حجم بالایی از تولید داخلی و پخش عمده‌ای از بازار داخلی را در اختیار دارد.

با توجه به مصرف رو به رشد این مصالح در سال‌های اخیر و علاقه مخاطبان به استفاده از آجر در کف، دیواره، داخل ساختمان و… چهارمین واحد تولیدی آذرخش که کارخانه‌ای تمام رباتیک آجر نسوز با حجم تولید بسیار بالا است، بخش عمده‌ای از بازار رو به رشد ایران را تامین می‌کند.

به نظر خودتان امکان صادرات این محصول به بازارهای جهانی وجود دارد؟

در سال‌های گذشته آذرخش به واسطه اخذ استانداردهای مطرح و مهم دنیا از کشورهایی مانند انگلستان و امریکا، موفق به صادرات محصول خود به کشورهای دیگر شده است. با توجه به ثبات وضعیت سیاسی ایران در جهان و رفع محدودیت‌ها در مبادلات اقتصادی کشورمان با دنیا، به زودی شاهد اتفاق‌های خوبی خواهیم بود و همین مسئله حجم صادرات آذرخش به کشورهای دیگر را افزایش خواهد داد.

جالب است بدانید کیفیت محصولات آذرخش و قیمت مناسب آن به محصولات اروپایی بسیار نزدیک است و حتی با در نظر گرفتن هزینه حمل، این محصول می‌تواند با قیمت بسیار خوبی در اروپا به دست مشتریان برسد. در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای نزدیک شدن به استانداردهای اروپایی انجام داده‌ایم و خوشبختانه این تلاش‌ها کاملا به ثمر نشسته و با راه‌اندازی واحد چهار، به زودی آماده جهشی بزرگ در بخش صادرات این محصول خواهیم بود.

50 درصد از تولید این واحد اختصاص به مصرف داخل و 50 درصد آن صادراتی خواهد بود. با افتخار می‌گویم محصول تولیدی آذرخش در سال‌های گذشته مشتریان مختلفی در کشورهای گوناگون داشته و به اغلب این کشورها صادرات داشته‌ایم و همچنان هم تقاضا وجود دارد، ولی به دلیل پایدار ماندن تحریم‌ها، صادرات ما تداوم نداشته است. امیدوارم با حل این معضل در سطح جهانی، امکان حضور هر چه بیش تر ما در بازارهای جهانی فراهم شود.

تعداد بازدید : 1,779 بازدید
تاریخ : 1397/05/15
شماره مطلب : 1468
Share it
برچسب ها:
نظرات، پیشنهادات و انتقادات

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.