آیا ترکیب آجر و سیمان در نما زیبا است؟ + نمونه کار

دسته :
ترکیب آجر و سیمان در نما

نمای ترکیبی آجر و سیمان یکی از به‌صرفه‌ترین و پرطرفدارترین انواع نماهای ترکیبی ساختمانی می‌باشد و در صورت بکارگیری از خلاقیت می‌توان طرح‌های بسیار زیبایی در نما را با این ترکیب ایجاد نمود.

آجر نما نسوز دارای تنوع بالا در طرح، رنگ، ابعاد و نوع می‌باشد و در صورت بکارگیری در نما، طرحی بسیار زیبا و چشمگیر را ایجاد می‌کند؛ از طرفی هر دو متریال هم آجر و هم سیمان نیز قیمت به صرفه نسبت به متریال دیگر برای اجرای نما دارند.

آیا از نمای ترکیبی آجر و سیمان در مناطق مرطوب استفاده می‌شود؟

از ترکیب آجر و سیمان نیز در مناطق مرطوب نیز می‌توان استفاده نمود و آجر نسوز نمای با کیفیت و سیمان با کیفیت شوره نمی‌زنند و در مقابل تغییرات دمایی مقاوم می‌باشند.

برای انتخاب بهترین آجر نسوز نما پیشنهاد می‌شود لینک را دنبال نمائید.

اجرنسوزنما آذرخش

نمای ترکیبی آجر و سیمان در مناطق مرطوب

چه نوع آجری برای نمای ترکیبی آجر و سیمان مناسب است؟

آجر سنتی، آجر نما نسوز رستیک و انواع آجر نما نسوز برای اجرای نمای ترکیبی آجر و سیمان انتخابی مناسب می‌باشد.

ترکیب نمای آجر سنتی و سیمان

ترکیب آجر سنتی و سیمان در نما امکان القای این موضوع را دارد که ساختمان با نمایی کهن و سنتی ایجاد می‌شود؛ در حالیکه حتی می‌توان ساختمان‌های امروزی و مدرن را با چنین ترکیبی ایجاد نمود.

نمای ترکیبی آجر و سیمان

نمای مدرن با ترکیب آجر و سیمان

آجر سنتی و یا آجر رستیک با طرحی، امروزه با تنوع در رنگ و ابعاد تولید می‌شوند. آجرهای رستیک به دلیل دست ساز بودن مورد توجه بسیاری از طراحان و معماران قرار گرفته است و در صورت ترکیب با سیمان ترکیبی زیبا و منحصر به فرد را در نما ارائه می‌دهد.

آجر رستیک به دلیل خلل و فرج‌هایی که دارد در ترکیب با سیمان شبیه سنگ و صخره شده و موجب می‌شود نما بصورت سنگ، سیمان و صخره‌ای به نظر آید.

نمای کلاسیک با ترکیب آجر و سیمان

نمای رومی یکی از زیباترین انواع نماهای کلاسیک می‌باشد؛ این نوع نما از نمای کلاسیک روم باستان الهام گرفته شده است. برای پیاده سازی نمای رومی بیشتر از سنگ تراورتن و سنگ‌های گرانیت و … استفاده می‌شود؛ این مصالح گران قیمت هستند و موجب ایجاد حس شکوه و عظمت به نمای ساختمان می‌شود.

می‌دانیم که هزینه همواره فاکتور مهمی است و چنانچه می‌خواهید با هزینه‌ای مناسب ساختمان را خود را با نمای رومی یا نمای کلاسیک طراحی و مزین نمائید، می‌توانید از نمای ترکیبی آجر و سیمان استفاده نمائید.

ترکیب سیمان و آجر برای اجرای نماهای رومی قابلیت ارائه طرح‌های فوق العاده ای را دارد. ترکیب آجرنما و سیمان سفید نیز بهترین گزینه برای اجرای نمای رومی است؛ و با استفاده از این ترکیب علاوه بر ایجاد زیبایی، با هزینه‌ای بسیار مناسب‌تر از سنگ می‌توان این نوع نما را پیاده سازی نمود.

نمای سنتی ترکیبی آجر و سیمان

نمای سنتی با ترکیب آجر و سیمان

اگر بخواهیم ویژگی‌ها و استحکام آجر و سنگ را مقایسه کنیم باید عنوان کنیم که آجر به نسبت سنگ در برابر تغییرات دمایی و رطوبت مقاومت بیشتر، در برابر زلزله ایمنی و استحکام بیشتر و طول عمر بیشتر دارد؛ مزیت سنگ آبگیریزی بیشترش نسبت به آجر می‌باشد.

مقاله پیشنهادی :

آجرنما یا سنگ، کدام برای نما مناسب‌تر است؟

نمای گرم با ترکیب آجر و سیمان چگونه ایجاد می‌شود؟

در نمای ترکیبی آجر و سیمان چنانچه از رنگ‌های گرم مانند قرمز، طلایی، پرتقالی، شاموتی و یا تضاد رنگ‌های سفید و مشکی استفاده شود نمایی گرم و جذاب را ایجاد می‌شود؛ و همچنین در نما آجری با ترکیب سیمان سفید و مشکی نیز نمایی زیبا و خاص خلق می‌شود.

نمای ترکیبی آجر و سیمان تگرگی

این نوع نما به دلیل ایجاد ناهمواری در سطح نما موجب زیبایی و جذابیت می‌شود. سیمان تگرگی با استفاده از مخلوط سیمان، پودر سنگ و خاک سنگ ایجاد می‌شود؛ و با استفاده از دستگاه دوغاب پاش روی نما اجرا می‌گردد.

آجرنما و سیمان تگرگی

نمای ترکیبی آجر و سیمان تگرگی

مزایای نمای ترکیبی آجر و سیمان

  1. نمای ترکیبی آجر و سیمان از لحاظ اقتصادی به صرفه است.
  2. تنوع در رنگ، سایز و مدل آجر نما
  3. افزایش سرعت طراحی و اجرای نما
  4. اجرنما آب بسیار کمی جذب می‌کند.
  5. آجر نسوز نما در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد.
  6. سیمان شکل پذیری و انعطاف پذیری مناسبی دارد.

معایب نمای ترکیبی آجر و سیمان

  1. احتمال کثیفی بعد از باران در نمای ترکیبی آجر و سیمان وجود دارد.
  2. سیمان آب و رطوبت را جذب می‌کند.
  3. امکان ترک خوردن برای سیمان وجود دارد.

سخن پایانی

در نمای ترکیبی آجر و سیمان به علت وجود این 2 نوع متریال با قیمت مناسب و معقول، نمایی زیبا و منحصر به فرد و از نظر قیمتی به صرفه ایجاد می‌گردد؛ این نوع نمای ترکیبی را در انواع نمای کلاسیک، نمای مدرن، نمای سنتی و … با استفاده از ایده گرفتن از نمونه کارهایی اجرایی می‌توان طراحی و اجرا نمود.

چند نمونه کار

تعداد بازدید : 270 بازدید
تاریخ : 1403/04/13
شماره مطلب : 12080
Share it
نظرات، پیشنهادات و انتقادات

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.